Kisah Kau & Aku

fall in loves

Suatu ketika dulu… masih ingatkah kamu?

“Aku sendiri tidak tahu erti sesunggunhya dari kata ‘Cinta dan menyintai’.. menggeliat jiwaku bila menyedari sekian lama bahawa aku hidup tanpa CINTA.. Sejak ratusan bahkan ribuan tahun silam, beberapa Raja terkenal dipermukaan bumi ini telah mewujudkan rasa kasih sayang pada orang yang disayanginya dalam bentuk arkitektur, seperti Shah Jehan membuktikan… Tersergam simbol manifestasi cinta agung kepada kekasihnya Mumtaz Mahal…

Sedangkan aku masih tercari-cari, menanti agar hadir sebuah cinta agung yang tulus menjelma dalam kehidupanku.. Kata orang, Jodoh dan Pertemuan ditangan Tuhan.. Apakah harus aku terus mencari.. atau hanya duduk menanti? Takkan berjuta wanita yang melata atas bumi Tuhan ini tiada satu pun untukku?

Andai ada wanita yang rela menyerahkan cintanya padaku, aku berjanji demi kasih dan sayangnya.. Aku bersumpah demi cinta dan kesetiaan.. Akan ku abadikan sebuah monumen cinta biarpun tidak sehebat Taj Mahal.. Namun ia akan tetap menjadi satu lagi simbol keagungan cinta suatu ketika nanti..”

Semoga..


8 Comments

  1. Muhd Hisyamuddin says

    cinta sesuatu yang sukar di tafsir…..ikutlah kata hati….
    kadang2 hendak mencintai seseorang tidak memerlukan alasan………… :love:

    • says

      @Muhd Hisyamuddin, yupp.. sokong.. klu cintai org tu bersebab maybe xkekal lama.. bila alasan tu dh xde, cinta diorang pn ilang gk..

      “Berkawan biar beribu, Berkasih biar satu” :)
      .-= Suraya´s last blog ..Kisah Kau & Aku =-.

Trackbacks